My Homeland
Een verrassende en korte anime, waarin een jong stel gewelddadige robots moet bevechten om hun baby te redden en haar een beter leven te geven.
In Homeland zijn mensen vervangen door cyborgs waardoor etniciteit, religie en andere factoren die tot vooroordelen kunnen leiden zijn geëlimineerd. Dat maakt dit verhaal van strijden met het kwaad en zoeken naar veiligheid herkenbaar en universeel.
Door de ongebruikelijke mix van anime, fantasie en het onderwerp van migratie lukt het filmmaker Tabarak Allah Abbas om op een creatieve manier een nieuw en verfrissend perspectief te bieden op een bekend narratief. Hiermee bevrijdt ze niet alleen vluchtelingen van hun cliché rol als slachtoffers, maar maakt ze van haar ouders ook superhelden.