Brick in the Wall
In mei 1973 begon een Roemeens koppel aan de bouw van hun droomhuis. Bijna 40 jaar later heeft het huis nog altijd geen solide dak, vloeren, ramen of deuren. Vader, een lokale timmerman, heeft zijn trots en aanzien verloren tijdens het bouwproces. In een poging deze terug te winnen, offert zijn dertigjarige zoon zijn vrije uren op om het project alsnog te voltooien. Op de momenten dat hij tijd heeft, staan vader en zoon samen in het huis muurtjes te metselen, leggen ze vloeren en roken sigaretten. Terwijl zij ploeteren in het huis, probeert moeder ondanks de tegenslagen en de teleurstelling een normaal leven te leiden en het huishouden te runnen. Het onvoltooide project heeft de positie van de familie in het dorp aangetast: de begrafenis van een dorpsgenoot bekijken ze vanaf een afstand en terwijl moeder de wekelijkse gang naar de mis maakt, blijft vader thuis voor de televisie. De observerende en op sommige momenten tragikomische film laat zien wat het met een familie doet om jarenlang aan een project te werken dat maar niet afkomt. Daarnaast geeft het ook een beeld van het hedendaagse Roemenië, waar onvoltooide projecten en geruïneerde dromen op vele familierelaties hun weerslag blijken te hebben.