The Clap Trap
De bijnaam van Bombay is Bollywood, de stad is immers het centrum van 's werelds grootste filmindustrie. Met een produktie van zo'n achthonderd films per jaar laat Bollywood zijn naamgever ver achter zich. Al die films hebben acteurs nodig, en bovenal figuranten. Over hen gaat THE CLAP TRAP: de mensen die tegen betaling van een mager dagloon het decor opvullen. Zij zijn de gasten op bruiloften, begrafenissen en andere groepsscènes. 'Junior Artists' noemen zij zichzelf met een zelfgekozen eufemisme. Voor zichzelf houden ze graag de schijn op dat ze een onmisbare functie vervullen in de droomfabriek. In feite zijn ze makkelijk inwisselbaar en worden ze veelal uitgebuit. Twee 'Junior Artists' worden gevolgd in hun werkzaamheden, in de stad en thuis. Masood had het bijna tot filmster geschopt, totdat het lot anders beschikte. Pammi ontvluchtte de misère van de straat door zich aan te sluiten bij het anonieme legioen der figuranten.