F for Fake
F FOR FAKE toont een bonte verzameling creatieve leugenaars, fraudeurs, vervalsers, met Orson Welles in de rol van ceremoniemeester. Onder anderen komen kunstvervalser Elmyr de Hory en 'literair crimineel' Clifford Irving aan het woord. De Hory misleidde de kunstwereld met zijn verzonnen Picasso's en Braque's. Irving legde dit vast in een biografie over Hory. Enige jaren later verscheen van zijn hand een biografie over Howard Hughes, gebaseerd op 'exclusieve en geheime' interviews. Een maand voor de uitgave werden Irving en twee medewerkers ontmaskerd, waarna zij gevangenisstraffen kregen opgelegd.