Beeldenstorm
Eind jaren zeventig werd in Amsterdam De Melkweg gebouwd. Een uniek podium voor muziek, dans, theater en film, en ook een markante en multiculturele ontmoetingsplek voor bezoekers uit de gehele wereld. Van der Keuken noemt De Melkweg aan het begin van deze documentaire ‘een plaats waar je kan zitten, dingen kan horen en dingen kan doen.’ Hij wisselt beelden van optredens af met sobere stillevens van een lamp, een tafelhoek of een leeg café. Buiten op straat filmt hij junks en gaat hij op pad met een in Amsterdam neergestreken Brit, die vindt dat meer mensen met kunst bezig zouden moeten zijn. Zelf noemde V an der Keuken deze fragmentarisch gemonteerde film ‘een Melkweg-in-film, een fictieve ruimte waar de wereld doorheen rolt en een aantal levens samenkomt.’