End of the Rainbow
Een groot multinationaal goudwinningbedrijf heeft zich gevestigd in een afgelegen gebied in Guinee in West-Afrika. Dit straatarme gebied kent een lange geschiedenis van economische afhankelijkheid van goud. Deze film is een weemoedig portret van de veranderingen veroorzaakt door de mijn en van het universele menselijke verlangen naar een beter leven. Hoe reageren de bewoners op de kansen en economische scheiding die de mijn veroorzaakt? Deze documentaire, die rijk is aan beschouwende en beschrijvende sequenties, leunt niet zwaar op voice-overs of interviews, maar laat het veranderende landschap en de gedetailleerde close-ups van werkende dorpelingen en zware machines het verhaal vertellen van overgang en strijd.