Cuôc sông ò ubitovna
CUÔC SÔNG UBITOVNA gaat over de levenservaringen van Vietnamezen in Tsjechoslowakije, over mensen die proberen aldaar er het beste van te maken. De meer intellectueel ingestelden volgen nauwkeurig wat er in Tsechoslowakije gebeurt en in de rest van Europa, en verspreiden informatie en hun meningen daarover onder hun landgenoten. Allen delen dezelfde gevoelens - van geïsoleerdheid, ongelijkheid - die door ons, Europeanen, vaak opgevat worden als blijken van inferioriteit en van hun angst voor ons.