Controversia
Sinds de toename van het aantal landbouwcoöperaties in Cuba heeft het debat omtrent de man-vrouwverhoudingen een nieuwe wending genomen. Vrouwen moeten nu naast de huishoudelijke taken tevens werkzaamheden op het land verrichten. Hierdoor is het noodzakelijk geworden dat ook mannen in het huishouden helpen. CONTROVERSIA, een korte documentaire, handelt over de tegenstrijdigheden en de twisten die door deze omstandigheden worden voortgebracht.