Louis the Ferris Wheel Kid
De overstap naar de middelbare school is voor ieder kind spannend. Maar het gros laat alleen de veilige haven van de lagere school achter, en niet, zoals Louis, ook het ouderlijk huis. Deze korte documentaire volgt de telg uit een kermisgeslacht op zijn laatste dag op de 'rijdende school' tot aan de dag waarop zijn ouders hem achterlaten in het huis waar hij zijn middelbareschooltijd grotendeels zal gaan doorbrengen. Hier gaat hij doordeweeks samen met andere kermiskinderen wonen. De kermis is duidelijk Louis' thuis; iedereen kent hem en hij kent iedereen. Stoer glipt hij tussen de gondels van het reuzenrad door, geroutineerd opent hij een deurtje voor een groepje meiden van zijn leeftijd. Dat gaat hij straks allemaal achterlaten. Van interviews wordt nauwelijks gebruikgemaakt. Dat is ook niet nodig: de uitgebreide uitleg van zijn moeder over welke shirtjes hij kan combineren met welke broeken (terwijl Louis' gezicht 'who cares' uitstraalt) spreekt boekdelen. Louis vertelt wel kort over de nadelen van het kermisleven – altijd maar afscheid moeten nemen en nieuwe vrienden maken – en over wat hij straks het allermeeste gaat missen: zijn flink jongere broertje.