Two Strangers Trying Not to Kill Each Other
Maggie Barrett (75) heeft een complex en rijk leven achter de rug, maar haar schrijversdroom kwam nooit tot wasdom. Sinds 1990 is ze samen met de wereldberoemde straatfotograaf Joel Meyerowitz (84) en hoewel ze zielsveel van elkaar houden en diverse keren samenwerkten, worstelt Maggie vaak met zijn succes. Filmmakers Jacob Perlmutter en Manon Ouimet volgen het stel in dit elegant gefilmde dubbelportret in hun landhuis in Toscane en hun New Yorkse appartement.
Middels heldere beeldcollages worden de jonge jaren van Barrett en Meyerowitz, eerst als twee entiteiten, naast elkaar opgebouwd. Vervolgens komen de geliefden voornamelijk samen in beeld. Tijdens alledaagse beslommeringen, successen, een pijnlijke revalidatie en een verhuizing, maakt het stel onwillekeurig de balans op.