Que levante la mano la guitarra
QUE LEVANTE LA MANO LA GUITARRA kwam tot stand dank zij de innige en langdurige vriendschap tussen regisseur Victor Casaus en zanger/componist Silvio Rodriguez, die in deze documentaire wordt geportretteerd. Rodriguez geldt als de belangrijkste vertegenwoordiger van het nieuwe Latijnsamerikaanse lied. De documentaire bestaat onder meer uit archiefmateriaal en nooit eerder vertoonde foto's. In liederen, interviews en dialogen komt naar voren dat het werk van Rodriguez vernieuwend en geëngageerd was. Een deel van de film werd gedraaid tijdens een concert in La Casa de las Américas, dat speciaal voor deze opnames werd georganiseerd.