The Future Is Behind You
Abigail Child zoekt zoals zij altijd doet in bestaand filmmateriaal naar het verhaal achter het verhaal. In dit geval zijn er minstens drie lagen: de familiefilm waarin een Duits gezin in de jaren dertig buitengewoon gelukkig voor de camera poseert bij de Zwitserse grens; het historische moment, die het beeld ondermijnt en het eigenlijke motief vormt voor de actie; de ontwikkeling van de seksuele identiteit. De onschuldige 'vrije' oudste van de twee verandert in een sociaal geschonden 'bruid,' terwijl de jongste zich onstuitbaar ontwikkelt van een wildebras tot een opgelaten, bedeesde volwassene.