Radio Felix
Op school, tijdens een spelletje, in het gymlokaal en op de fiets: elke situatie uit het bestaan van Felix kan gaan over conflictbeheersing, je geïsoleerd voelen van leeftijdsgenoten en misverstanden met volwassenen. De Vlaamse Felix heeft een vorm van autisme, en dat betekent dat zijn belevingswereld er anders uitziet en anders klinkt dan die van zijn medemens.
Maar de pretiener heeft een slimme manier gevonden om daarmee om te gaan. Voor zijn zelfbedachte programma Radio Felix maakt hij nieuwsitems met thema’s als sport, economie en politiek. Elk behandeld onderwerp is een variant op de voor hem ingewikkelde situaties die hij meemaakt op school, onderweg of thuis.
Dit helder uitgewerkte, strak gemonteerde portret toont een dag uit het leven van Felix, bezien vanuit zijn perspectief. Hoe klinkt een volle klas als je zoals Felix bent? Waarom is het onbestaanbaar dat een lerares dingen opeens anders doet? Hoe laat je een misverstand los, ook al ben je nog zo overtuigd van je gelijk?