Nadia Ticks
De eerste schooldag is voor de twaalfjarige Nadia erg spannend. Dat is het natuurlijk voor iedere aanstaande brugklasser, maar Nadia vindt het al weken spannend. Zo spannend, dat ze er lichamelijk last van krijgt. Ze is een pientere en zelfbewuste dame in wording, maar zoals de juf het zegt: Nadia heeft iets bijzonders. \i Nadia tikt \i0 is een korte documentaire over de dagen vooraf aan Nadia's eerste schooldag, waarin ze vertelt tegen welke dwangneuroses en angsten zij vecht, onder het motto: Denken + Doen = Durven. Maar het is niet alleen de eerste schooldag die buikpijn veroorzaakt, het dagelijks leven kent ook verrassingen die Nadia angstig maken. Documentairemaker Laetitia Schoofs schept een persoonlijk en soms dromerig beeld van een dappere tiener.