Reporters
Documentairemaker Raymond Depardon begon zijn carrière als persfotograaf. In reporters volgt hij gedurende een maand twee fotografen van zijn eigen agentschap Gamma. Zij richten hun camera op politici tijdens hun campagnes en 'sterren' uit wereld van de showbusiness. Deze mensen hebben de fotografen net zo hard nodig als dat ze er een hekel aan hebben om op onverwachte momenten te worden gefotografeerd. Met de fotografen als rode draad voor zijn film, geeft Depardon tevens een beeld van het sociale leven in Parijs. Het uitgangspunt van reporters doet denken aan dat van de direct cinema, maar Depardon is voortdurend aanwezig om als cameraman of geluidstechnicus in te grijpen als hij dat nodig acht. In de film zien we onder andere Jacques Chirac, Mireille Mathieu, Jean?Luc Godard, prinses Caroline van Monaco en Richard Gere, als zij 'gevangen' worden door de reporters.