Biquefarre
Na achtendertig jaar keert regisseur Rouquier terug naar zijn geboortestreek. In 1946 heeft hij hier farrebique opgenomen, een film over de landbouwers uit deze streek. Biquefarre is de naam van een nabijgelegen hoeve die de bewoners van Farrebique willen aankopen. De film weerspiegelt een nieuwe tijd. De mensen worden geconfronteerd met hun getuigenissen van achtendertig jaar geleden. De po‰zie van het plattelandsleven van toen heeft plaats moeten maken voor een meer zakelijke houding ten aanzien van de moderne tijd. Het verstrijken van de tijd wordt op een directe en ontroerende wijze gepresenteerd.