Grey Gardens
Gezien de manier waarop ze nu leven zou je het niet zeggen, maar Edith Bouvier Beale en haar 56-jarige dochter Edie zijn van goede komaf. Ze zijn familie van Jacqueline Kennedy Onassis, en bovendien was Edith vroeger een bekende zangeres. In hun vervallen landhuis Grey Gardens herinneren slechts een paar oude foto's en een geschilderd portret aan die tijd vol schoonheid en belofte. Moeder en dochter leven nu als excentriekelingen, te midden van een ongelooflijke rommel, afgezonderd van de rest van de wereld. Ze maken ruzie maar zijn ondanks alles verknocht aan elkaar. Ze dromen beiden nog van roem en aandacht - twee dingen die de gebroeders Maysles hen hebben gegeven dankzij \i Grey Gardens\i0 . Deze in direct cinema-stijl gefilmde, bejubelde documentaire roept dan ook nogal wat vragen op: hebben de regisseurs schaamteloos in deze levens ingebroken en gedragen ze zich als voyeurs? In hoeverre worden ze door de Beales gemanipuleerd en houdt hun film de mythe in stand? Of maakten ze een ongebruikelijk, waarheidsgetrouw portret van twee verloren zielen die betere tijden hebben gekend, maar nog steeds verlangen naar \i Big Chances\i0 en \i Big Romance\i0 ?