De Eerste Wereldoorlog werd een wonder van techniek Tanks, vlammenwerpers, gas, vliegtuigen en plastische chirurgie. Duizenden verminkte soldaten worden opgelapt met nieuwe neuzen, oren en kaken. De hele samenleving raakt getraumatiseerd: Er arriveert een soldaat op een stationnetje die niet meer weet wie hij is. Als zijn foto in de krant verschijnt melden zich honderden moeders, kinderen en vriendinnen. Allemaal claimen ze dat deze soldaat hun man, vriend of vader is.