Haalweide
In deze persoonlijke film probeert maakster Juul Bovenberg een beeld te krijgen van de beweegredenen van haar ouders om in de jaren zeventig van de stad naar het platteland te verhuizen en daar samen met een ander gezin een alternatieve leefgemeenschap te beginnen. Zij interviewde niet alleen haar ouders, maar ondervroeg ook de dorpsbewoners naar hun reacties op de komst van die ‘stedelingen’. Het scenario van HAALWEIDE werd ontwikkeld tijdens de scenarioworkshop van IDFA 1995, onder leiding van Pieter Verhoeff.