Bigger than Us
Overal ter wereld vragen jongeren aandacht voor schijnbaar uiteenlopende problemen: klimaatontwrichting, inperking van de persvrijheid, sociale onrechtvaardigheid, voedselonzekerheid, mensenrechtenschendingen of een gebrek aan toegang tot onderwijs. Allemaal geloven ze dat het anders kan en moet, en dat zij het verschil kunnen maken. Zoals Melati, die er als kind met haar zusje voor zorgde dat de verkoop van plastic zakjes en wegwerpverpakkingen op Bali werd verboden.
Voor deze hoopgevende film reist Melati, inmiddels twintig, de wereld rond, op zoek naar medestrijders. Leeftijdgenoten die misschien het nieuws niet halen, maar wel levens veranderen en soms zelfs redden. Een van hen is Mary, die naar Griekenland is gegaan om bootvluchtelingen te helpen. Ze wil zeker weten dat ze alles in haar macht heeft gedaan om de situatie te verbeteren, hoe klein haar bijdrage ook is.
Ook in Malawi, Libanon, Brazilië, Oeganda en de Verenigde Staten ontmoet Melati jongeren die soms met gevaar voor eigen leven proberen de fouten van de generaties voor hen te repareren. Waar halen ze de kracht vandaan? Wat drijft hen?