Pride of Place
In haar debuutfilm rekent Kim Longinotto af met een pijnlijk deel van haar verleden. Longinotto werd als tiener tot een meisjesinternaat veroordeeld. De school, die huisde in een oud en geïsoleerd kasteel in Buckinghamshire, opereerde als een soort ministaat, waarin bizarre regels elkaar opvolgden, het eten onverteerbaar en de straffen absurd en onbillijk waren. Longinotto liep er op haar zeventiende wijselijk van weg. In subtiele maar doelgerichte impressies legt ze, vanuit het perspectief van de er nog wonende meisjes, het onderwijssysteem van dit internaat bloot als een repressieve wereld vol onaanvaardbare reglementen. Een jaar na de film werd het internaat gesloten.