"Het is heel simpel: we doen wat ons wordt verteld." Dat is het onthutsende antwoord van een medewerker van een Zweeds arbeidsbureau als hem gevraagd wordt naar de werkwijze van de meest impopulaire instantie van het land. En daar houdt het niet op: een voor een openbaren werkcoaches, receptionisten en psychologen in deze creatieve documentaire het falende systeem van het arbeidsbureau. Ze klagen over gebrekkige software en ongrijpbare foutmeldingen, de veel te hoge werkdruk en ontgoochelende resultaatscores: een werkcoach helpt gemiddeld slechts tien mensen per jaar aan een baan. En uiteindelijk vindt slechts een op de tien cliënten via het arbeidsbureau nieuw werk. Om de anonimiteit van de geïnterviewden te waarborgen, wordt iedereen nagespeeld door poppen van bordkarton, die met dank aan (zichtbare) poppenspelers, sprekende ogen en herkenbare mimiek al snel veranderen in mensen van vlees en bloed. Het resultaat is een fascinerende, komische en kunstzinnige studie naar menselijke strategieën voor de omgang met een irrationale bureaucratie.