Alma
Margie Thorpe werkt als barkeeper en zingt in haar eigen countryband. In deze film, waarvan zij zowel hoofdpersoon als coproducent is, draait het vooral om Margies gecompliceerde relatie met haar moeder Alma. Alma, afkomstig uit een zuidelijk arbeidersmilieu, is een charmante, grappige, maar vooral gestoorde vrouw, die de trauma‘s uit haar verleden verbergt achter wrange humor en ontkenning. Als kind werd zij door een oom verkracht, een incident dat zij beschrijft als haar ‘eerste afspraakje‘. In 1965, toen Margie nog een kleuter was, werd Alma in een psychiatrisch ziekenhuis met elektroshocks behandeld. Gebeurtenissen die hun weerslag hadden op het gezinsleven en Margies jeugd tot een hel maakten. In de film worstelt Margie met haar gevoelens ten opzichte van haar geesteszieke moeder. Als Alma op een bepaald moment psychotisch raakt, moet Margie beslissen of ze al dan niet zal ingrijpen door haar moeder te laten opnemen.