Great Photo, Lovely Life
Bill Flickinger, chiropractor van beroep, trok een verwoestend spoor door zowel het leven van zijn jonge patiënten als dat van zijn eigen familie. Zijn getraumatiseerde familie zweeg over zijn seksueel misbruik en voelde zich door het christelijke geloof verplicht om hem te vergeven. Maar wat betekent vergeving, als de dader niet eens verantwoordelijk wordt gehouden en het leed dat aan de slachtoffers is berokkend nooit wordt benoemd?
Na de dood van haar grootmoeder besluit fotojournalist Amanda Mustard de zaak te onderzoeken, erop gebrand om de stilte rondom de misdaden van haar opa te doorbreken nu hij nog leeft. Acht jaar lang ontwart ze met haar familie – waaronder haar grootvader zelf – het complexe trauma dat hen allemaal heeft gevormd. Aan de hand van oude foto’s, familiefilmpjes en getuigenissen graaft ze in een wereld van geheimen om te begrijpen hoe haar opa steeds zijn straf ontliep, en welke prijs haar familie daar nu voor betaalt.
Moedig plaatst Mustard – die de film coregisseert met cameravrouw Rachel Beth Anderson – zichzelf in het hart van deze langdurige en zichtbaar pijnlijke onderneming, waarmee ze meer op het spel zet dan ze ooit wilde.