DOLLHOUSE for Queer Imaginaries
Welkom in het poppenhuis. DOLLHOUSE for Queer Imaginaries is een digitale gemeenschap die gebouwd is rondom het idee van safe spaces voor queer mensen. In dit sociale VR-project worden de bezoekers uitgenodigd om spelenderwijs samen na te denken over wat thuis voor hen betekent.
Ruimten kunnen zorgen dat mensen zich welkom of buitengesloten voelen. Ze kunnen gastvrij of vijandig zijn, mensen de vrijheid verschaffen om zichzelf te zijn of juist tot repressie leiden. Queer mensen vinden hun safe space vaak op het internet, bijvoorbeeld in chatrooms. Dit project stelt zich voor hoe deze virtuele ruimten er fysiek uit zouden zien.