Reconstruction
RECONSTRUCTION lijkt aanvankelijk een melancholieke terugblik te worden van filmmaker Laurence Green op de zomervakanties die hij in zijn jeugd met zijn ouders doorbracht in een strandhuisje aan een meer. De idyllische, onbezorgde periode kwam tot een einde met de industriële vervuiling van het meer in de jaren tachtig. Alle huisjes op het eiland werden door een industrieel concern opgekocht en gesloopt. Parallel aan deze ecologische vernietiging vertelt de film het op tragische wijze uit elkaar vallen van het gezin van de filmmaker. De oorzaak is het uitkomen van een jarenlang door de ouders gekoesterde leugen over zijn zusje.