An Insignificant Man
Een politieke kroniek van de spectaculaire opkomst van de Aad Admi Party (AAP) van Arvind Kejriwal, die met een bezem als partijsymbool de strijd aanbindt met de gevestigde politieke machten in India. Nadat de populaire protestbeweging India Against Corruption er niet in slaagde de invoering van een anticorruptiewet af te dwingen, richt de activist Kejriwal in 2012 zijn AAP op, waarmee hij campagne begint te voeren voor de aankomende parlementsverkiezingen in het nationaal hoofdstedelijk territorium Delhi.
Makers Khushboo Ranka en Vinay Shukla volgen de prille beweging op de voet en documenteren hoe een volksbeweging transformeert tot een politieke kracht van betekenis – met alle interne strubbelingen van dien. Naarmate de ‘Partij van de Gewone Man’ aan populariteit wint, begint de verkiezingscampagne grimmiger vormen aan te nemen. Werden de politieke nieuwkomers aanvankelijk door hun tegenstanders vooral gebagatelliseerd, nu stappen de media over op regelrechte zwartmakerij en wordt plotseling de integriteit van de partijgenoten zelf ter discussie gesteld.