Walking Alone, Text You When I’m Home
Deze immersieve, contemplatieve VR-documentaire plaatst een jonge vrouw, de verteller, in diverse gebeurtenissen en op de locaties waar ze zich onveilig heeft gevoeld. Als gebruiker ervaar je deze scènes als onzichtbare voyeur. Tegelijkertijd voel je je, midden in de levensechte 360-gradensets een soort deelnemer. Soms draait het er om seksueel getinte opmerkingen, soms om ongevraagde avances, die de gebruiker op ongemakkelijk korte afstand kan volgen.
Ondertussen filosofeert de verteller over directe dreiging, maar ook over de ambiguïteit van bepaalde situaties. Was het simpelweg griezelig omdat het er halfdonker was? Of omdat haar van jongs af aan was aangeleerd voorzichtig te zijn op straat? De gebruiker blijft tot slot alleen achter op een schemerige, afgelegen plek. Hoe voelt dat voor jouzelf?