Snakeheads - The Chinese Mafia & the New Slave Trade
Amerika als materialistisch paradijs oefent wereldwijd een grote aantrekkingskracht uit. Omdat toelating tot het land streng gereglementeerd is, zien gewetenloze handelaren hun kans. In ruil voor veel geld smokkelen zij mensen Amerika binnen. Een gestrand schip met illegale Chinezen zette filmmaker Jon Alpert op het spoor van de nieuwe slavenhandel. SNAKEHEADS: THE CHINESE MAFIA & THE NEW SLAVE TRADE ontrafelt de praktijken van Chinese criminelen, die in dorpjes arbeidskrachten ronselen. In ruil voor een schuldverklaring worden deze naar Amerika verscheept, waar hen als illegale immigranten een armzalig bestaan in de marge van de samenleving wacht. Velen leven in een sfeer van bedreiging omdat zij niet kunnen voldoen aan hun financiële verplichtingen aan de smokkelaars.