Santoalla
In deze true crime onderzoeken de makers de mysterieuze verdwijning van een Nederlander in Santa Eulalia in Galicië, het noordwesten van Spanje. Het gehucht, in de volksmond Santoalla genaamd, telt nog maar een handjevol inwoners als Martin Verfondern en Margo Pool daar een van de verlaten ruïnes betrekken om een simpel leven van het land leiden: een lang gekoesterde droom.
Maar de komst van de twee eigenzinnige buitenlanders verstoort er het traditionele leven van de enige overgebleven familie, bij wie hun plannen voor een agriturismo niet in goede aarde vallen. Uit interviews met Margo en archiefbeelden van de lokale televisie is op te maken hoe de spanningen tussen de twee partijen scherp oplopen.
Na een decennium lang ruziemaken raakt Martin vermist en blijft Margo vol vragen achter. Die worden door haar buren niet beantwoord: de vrouw des huizes houdt vol van niets te weten. Alle betrokkenen zouden zich uitstekend lenen als personages voor een benauwende thriller, tegen de achtergrond van een vergeten landschap.