Baria et le grand mariage
Baria is een jong meisje, geboren en getogen in Marseille, in het zuiden van Frankrijk. Daar gaat ze naar school en heeft ze haar vriendinnen met wie ze winkelt en gaat dansen. Samen met hen maakt ze plannen voor de toekomst, waarin ze hoopt te trouwen met de man van haar dromen. Maar zo gaat het niet. Baria’s familie komt van de Comoren, een eilandengroep bij Mozambique, waar een lange traditie van uithuwelijking heerst. Veel meisjes worden zelfs voor hun geboorte al aan iemand beloofd. Ook Baria heeft een verloofde die haar familie voor haar heeft gekozen. De film volgt haar in de laatste maanden voor het huwelijk en tijdens de talrijke feestelijke ceremonies in het dorp op de Comoren, waar het huwelijk wordt gesloten. Langzamerhand sluit het net zich om een meisje dat dacht vrij te zijn, maar zich gevangen ziet tussen twee culturen.