Connected
Krysztof gaat een dagje skiën met Wiola, zijn vrouw, maar ook zijn gids. Vroeg in de ochtend beginnen zij geroutineerd aan de voorbereiding. De helmen worden bij elkaar gezocht, de weersomstandigheden besproken. Voordat ze de skilift ingaan, controleren ze nog even de bluetooth-gadgets aan hun helmen. Alles werkt.
We volgen het oudere paar naar boven. Hoe hoger we stijgen, hoe meer we over hun leven te weten komen – hun plannen voor die avond, haar kwaaltjes, hun zorgen over de toekomst. Ze grinniken om hun plaagstootjes en blijven goedgemutst, al daalt ondertussen een dikke mist neer over de hellingen.
Wanneer ze eindelijk boven zijn, moeten ze elkaar onder deze moeilijke omstandigheden zien te vinden en verbinding zoeken met behulp van hun technische snufjes. Door de subjectieve camera zien we wat Krysztof waarneemt. Ook wanneer de techniek hen in de steek laat, blijven ze met elkaar verbonden. De uitdrukking 'elkaar blind vertrouwen' krijgt na het zien van deze film een hartverwarmende betekenis.