Eyes of Gaza
Meer journalisten zijn in de loop van een jaar al gedood tijdens de oorlog in Gaza dan in enig ander conflict sinds het Committee to Protect Journalists in 1992 data begon te verzamelen. In dit helse portret volgen we drie Palestijnse journalisten in Noord-Gaza tijdens hun levensgevaarlijke pogingen hun werk te doen.
Ze praten met inwoners, doen verslag van Israëlische bombardementen, overnachten op slechts een paar dubbelgevouwen lakens en worstelen met het slechte telefoonbereik. Ze voelen zich verplicht om door te gaan, maar ondertussen zetten ze hun leven op het spel in dit conflict dat werkelijk niemand spaart. Toch komt de missie altijd eerst, meldt een zwaargewonde collega vanuit zijn ziekenhuisbed.
De journalistieke boodschap moet koste wat kost overgebracht worden, zo toont dit inktzwarte verslag waarin grijs en donkerblauw het beeld overheersen: het grijs van de eindeloze hoeveelheid brokstukken en puin in het kapotgebombardeerde Gaza en het donkerblauw van de kogelvrije persvesten.