Nowhere to Hide
Nadat de Amerikanen Irak hebben verlaten, krijgt Nori Sharif de opdracht om verslag te doen van de stand van zaken in zijn land. In een van de gevaarlijkste en ontoegankelijkste gebieden ter wereld – de “dodendriehoek” in het midden van Irak filmt de verpleegkundige, werkzaam in het plaatselijke ziekenhuis van Jalawla, gedurende vijf jaar de slachtoffers van de oorlog. De confronterende beelden tonen families die verscheurd, beschadigd en verminkt zijn door het geweld in Irak. En elke dag komen er nieuwe bij, want de conflicten duren voort en aanslagen ontregelen het dagelijks leven. Het is onduidelijk wie de strijdende partijen zijn, want de tegenstanders blijven lang onzichtbaar. De dreiging neemt echter toe en als het Irakese leger in 2013 vertrekt, slaat de aan militante groeperingen overgeleverde bevolking op de vlucht en vertrekt zelfs het grootste deel van het ziekenhuispersoneel. Sharif blijft als een van weinigen achter en blijft zelfs doorfilmen wanneer IS in 2014 oprukt naar Jalawla en de stad uiteindelijk inneemt. Maar dan moet ook hij halsoverkop vluchten om zichzelf en zijn gezin in veiligheid te brengen.