Beijing 2008
'Ji 2008' was ook een toepasselijke titel geweest, want het jaar 2008 wordt geheel gevolgd vanuit het perspectief van de dertiger Ji, inwoner van Peking, de stad waar in augustus 2008 de Olympische Spelen plaatsvinden. Ji ruikt zijn kans om rond dat sportevenement een graantje mee te pikken. Vol optimisme zegt Ji zijn baan op om de nieuwe Chinese droom na te jagen: zakelijk succes. Dat blijkt minder makkelijk dan gedacht, maar Ji laat zich niet ontmoedigen. 2008 is een druk jaar voor Ji: naast de vele zakelijke ontmoetingen wil hij zijn interesse voor het boeddhisme voeden, moet hij op dieet om zijn overgewicht te reduceren en probeert hij zijn vrouw voldoende aandacht te geven. Dat laatste lukt niet, want ze verlaat hem. De grote huwelijksfoto, waarop het paar hoopvol de toekomst tegemoetziet, gaat van de muur en verdwijnt onder het lege echtelijke bed. Op een re\'fcnie met vroegere studiegenoten laat Ji zijn emoties de vrije loop. Een zeldzaam moment, want hoewel de camera Ji op de huid zit, laat hij zich niet al te diep in zijn ziel kijken. Zijn levensvisie krijgt vooral gestalte in het commentaar dat hij levert op allerlei actuele gebeurtenissen die op zijn flatscreen-tv te zien zijn.