The Alcohol Years
Begin jaren tachtig leidde de Engelse filmmaakster Carol Morley een wild en ongebonden leven. Elke avond stappen, elke avond dronken en het liefst elke nacht een andere bedgenoot, man of vrouw, dat maakte haar niet uit. Vijftien jaar later plaatst ze een advertentie met het verzoek of iedereen die haar tussen 1982 en 1987 heeft gekend, contact met haar wil opnemen. Haar eigen herinnering aan die ongewone tijd in Manchester laat haar in de steek en ze zoekt ooggetuigen. Een aantal vrienden en kennissen verschijnt voor de camera om over Morleys verleden te vertellen. De typeringen variëren van gestoorde alcoholiste tot doorgedraaide nymfomaan. THE ALCOHOL YEARS is een ongekend openhartig portret, zonder dat de maakster zelf aan het woord komt. In de tussengemonteerde archiefbeelden en foto’s komt ze wel in beeld. ‘Dat kleine meisje, met het knappe gezicht en de grote borsten’, zegt een van haar ex-vriendjes. Niet iedereen is overigens blij haar terug te zien. Een blijvende indruk heeft ze bij de meesten wel achtergelaten.