Army of One
Hoe verander je een effectenmakelaar, een danseres en een werkloze Porto Ricaan in leden van ’s werelds meest geavanceerde moordmachine. ARMY OF ONE geeft het antwoord. Thaddeus (22) gaf een baan als effectenmakelaar in Chicago op om het ‘terrorisme’ te bestrijden. Met haar tongpiercing en uitdagende houding geeft Sara (22) de brui aan haar vastgelopen carrière als danseres in New York. Ze gaat met tegenzin in dienst nadat haar vader haar ertoe gedwongen heeft, om het ‘treinwrak dat haar leven is geworden’ tot staan te brengen. Nelson (19) is een Porto Ricaanse middelbare school-dropout uit de Bronx. Zijn familie en vrienden hadden hem al afgeschreven, maar een wervingsofficier van het leger belooft hem de kans om zijn leven een gunstige wending te geven. Het in twee jaar gefilmde ARMY OF ONE registreert de psychologische spanningsboog van drie verloren en ernstig ontgoochelde jonge mensen die gestrikt zijn door het leger.