What's Happening! The Beatles in the USA
Op 7 februari 1964 zetten vier Engelse jongens - John, Paul, George en Ringo - voor het eerst voet op Amerikaanse bodem. De Beatles waren geland, en het vliegveld zinderde van opwinding. Honderden gillende meisjes zwaaiden met bordjes en probeerden een glimp op te vangen van hun idolen. Albert en David Maysles volgden het beroemde viertal en hun gevolg, onder wie manager Brian Epstein, op de voet gedurende hun eerste week in de Verenigde Staten. Ze vergezellen hen in de limousine op weg naar het hotel, en registreren de laconieke reacties van de jongens op de voortdurende belaging door uitzinnige fans. Ze zijn met de Beatles in hun hotelkamer, volgen hen tijdens een live radio-uitzending waarin de jongens aan het publiek worden voorgesteld, en ze tonen hen handtekeningen uitdelend en grappen makend tijdens de treinreis van New York naar Washington.