Bobi Wine: The People’s President
In Oeganda bestaat de democratie alleen op papier. De huidige president Yoweri Museveni is al sinds 1984 aan de macht en niet van plan op te stappen. Vanuit de Kampalese sloppenwijk Kamwokya komt echter een tegenbeweging op gang, gepersonifieerd door getto-popster Bobi Wine (echte naam Robert Kyagulanyi). Regisseurs Christopher Sharp en Moses Bwayo volgen Wine en zijn vrouw Barbie jarenlang en leggen zo zijn opmars vast. Die begint in 2014 met protestnummers tegen het regime en mondt in 2021 uit in een gooi naar het presidentschap.
In Oeganda heeft verzet tegen het regime een hoge prijs, zelfs als je parlementslid bent. Wine en zijn medestanders worden op alle mogelijke manieren tegengewerkt door de ordetroepen van de president. En als hij tijdens de verkiezingscampagne wordt gearresteerd, breken gewelddadige rellen uit, waarbij tientallen doden vallen.