Enfants de choeur!
Al meer dan 125 jaar worden in het opvangcentrum voor daklozen L‘accueil Bonneau in Montreal, Canada maaltijden voor een groot aantal ontheemden geserveerd. Enkele jaren geleden werd uit de vaste klandizie een koor geformeerd, bestaande uit ongeveer twintig mannen, die zingen en musiceren. Aanvankelijk zong het koor vooral op straat en in de metro, om zo wat geld te verdienen. Later werd het initiatief opgemerkt door de media en werd het koor steeds vaker uitgenodigd om ook op speciale gelegenheden op te treden en werd zelfs een reis naar Parijs ondernomen. Regisseur Magnus Isacsson volgde de leden van dit bonte gezelschap gedurende ruim anderhalf jaar met de camera. Hij was aanwezig bij optredens, maar registreerde ook wat er achter de schermen gebeurt. Centraal in zijn film staan de verhoudingen tussen de zangers onderling en hun haat-liefdeverhouding met de oprichter en koorleider Pierre. Deze probeert met eindeloos geduld en een aantal harde regels ‘zijn‘ mannen in het gareel te houden. Wanneer hij een systeem instelt waarbij hij het verdiende geld van zijn koorleden inhoudt, om te voorkomen dat ze repetities overslaan of hun geld onmiddellijk in bier omzetten, breekt een ware muiterij uit. Ondanks alles blijkt echter dat deze groep mensen een hechte gemeenschap vormt, voor wie de muziek van groot belang is om te overleven.