The Making of a Ballet
Documentaire waarin choreograaf Rudi van Dantzig op de voet wordt gevolgd bij het werken aan zijn ballet Geverfd fruit. Vrijman bereidde de film grondig voor door uitvoerige voorbesprekingen te houden en repetities te bezoeken. Het resultaat is een persoonlijke visie op de balletwereld. De film schetst een beeld van het creatieve proces en van het harde werken dat nodig is om de ideeën te realiseren. Vrijman: "Dat vond ik fabelachtig, die worsteling met de stof. Het scheppen van orde uit de chaos, wat uiteindelijk het wezen is van de kunst. Ik zat met mijn camera bovenop die worsteling, ik registreerde de momenten van vertwijfeling, maar ook het moment dat hij erdoorheen kwam, de triomf".