Eerste van de rest
Rob Bron was een gevierd motorcoureur in zijn jonge jaren. Het jaar 1971 was zijn topjaar; hij werd toen derde in het koningsnummer van het wereldkampioenschap wegracen: de 500 cc. Zijn leven en carrière verliepen echter verre van gemakkelijk, zo vertelt hij in deze film. Op jonge leeftijd verloor hij zijn vader en daarmee degene die hem altijd hielp en stimuleerde. Het was daarna niet eenvoudig om de kost te verdienen met racen, want sponsors stonden niet te springen om hem bij te staan. Zonder geld kun je je geen materiaal van topkwaliteit veroorloven, dus bleven grote prestaties uit. Inmiddels is Bron gestopt met racen, maar brengt hij zijn passie voor de sport over op twee jonge protegees: de 16-jarige Mike en de 20-jarige Nympha. Hij doet er alles aan om hen de kansen te bieden die hem vroeger werden onthouden.