Voices of Sarafina!
De musical Sarafina trok tien jaar geleden volle zalen op Broadway. De spelers waren jonge Zuid-Afrikaanse acteurs en de voorstelling ging over de protestmars die zo‘n 15.000 schoolkinderen in 1976 in Soweto hielden. Regisseur Nigle Noble nam een kijkje achter de schermen van deze bevlogen musical. Hij sprak met de acteurs over de gevolgen van de apartheidsproblematiek. Door de persoonlijke interviews en de documentaire scènes te combineren met fragmenten uit een Broadway-optreden krijgt het geheel een diepere betekenis. Van dichtbij maken we mee hoe jonge zwarte Zuid-Afrikanen door middel van deze optredens de trieste werkelijkheid in hun land proberen te verwerken.