Dichter bij de zee
DICHTER BIJ DE ZEE registreert het einde van de zomer aan het Noordzeestrand bij IJmuiden, een landschap onder de rook van de Hoogovens. Het seizoen is voorbij, een enclave ouderwetse zomerhuisjes wordt afgebroken. De bewoners komen zelf niet in beeld. De geluidsband registreert flarden van hun gesprekken, de camera voert langs de huisjes, de zee, het strand. Een film over de verandering in het landschap, over vergankelijkheid, over de melancholische herinnering aan een voorbije zomer.