I Loved You
Een poëtisch drieluik over liefde en relaties in verschillende stadia van het leven, met als rode draad de door Ivan Kozlovsky gezongen liefdesliederen van Alexander Pushkin. De drie films, elk gedraaid in een ander formaat (35mm, 16mm en digitale video), werken achteruit een mensenleven door. Het eerste deel, dat in 1998 op IDFA de Speciale Juryprijs won, draait om de relatie tussen Pavel Kogan en zijn vrouw Lyalya, beiden filmmakers. Pavel ligt op sterven in hun huis in Jeruzalem. Het enige wat hij nog wil is terugkeren naar Sint-Petersburg, zijn vroegere thuis. Maar Lyalya is ervan overtuigd dat die terugreis de dood van Pavel zou betekenen. Iedere dag in Jeruzalem is er tenminste nog één met haar man, redeneert zij. In deel twee, , zien we de trouwdag van twee jonge geliefden. Geheel tegen de zin van hun sceptische families kiezen zij volmondig voor elkaar. Ten slotte wordt in het derde deel, , de onvoorwaardelijkheid van de liefde op een speelse manier bevraagd. De peuters in een Russische peuterspeelzaal hebben weliswaar al opvallend veel volwassen trekjes, en sommigen zijn zelfs van plan met elkaar te gaan trouwen, maar deze verliefdheden zijn vluchtig en speels. Over tien minuten kun je alweer met een ander getrouwd zijn.