Oryza: Healing Ground
Beginnend bij de West-Afrikaanse rijstcultuur, waarvan de kennis werd meegebracht en verspreid door boeren die in slavernij waren gebracht, volgt Oryza: Healing Ground het spoor van de zwarte geschiedenis en diept daarbij diverse ondergeschoven verhalen op. Het resulteert in veelzijdig beeld van zwart landbeheer, dat ondanks systematische ondermijning van Afro-Amerikaanse boeren door het Amerikaanse landbouwministerie op dit moment herleeft in de ‘Black to the Land’-beweging.
Terwijl je wordt meegezogen in animaties en vertellingen, levert Oryza belangrijk bewijs voor de veerkracht, vindingrijkheid en historische invloed van zwarte boeren door de eeuwen heen.