100 Photographs: The Most Influential Images of All Time
In dit multimediale project van Time Magazine worden de honderd foto’s gevierd die volgens het magazine ons wereldbeeld hebben gevormd. Zoals het beeld van een foetus van achttien weken, van Lennart Nilsson in 1965. Het Life-issue waarvan hij de cover sierde, was in enkele dagen uitverkocht en zwengelde een felle abortusdiscussie aan. Of The Beatles die een kussengevecht houden (1964). “The Beatles zullen nooit meer een kussengevecht houden,” zegt fotograaf Harry Benson. “En ik zou die foto niet over kunnen doen. Het is geweest.” Of die van Windblown Jackie (Kennedy), favoriet onderwerp van paparazzi; de foto van een gelynchte Emmett Till; het beeld van de vallende man langs een van de Twin Towers; ‘The Photo That Changed the Face of AIDS:’ het zijn iconische plaatjes die de wereldveranderende momenten van de laatste 175 jaar tonen. Waarom die foto’s zo belangrijk zijn, wordt uitgelegd met pakkende korte films, aangrijpende essays en persoonlijke verhalen van nieuwsmakers. Ze blazen een laagje stof van de geschiedenis en nodigen uit tot een nieuwe blik.