Nothing Like Before
Ze zijn negentien jaar oud, zitten op dezelfde school en in dezelfde impasse. Teo wil geen verantwoordelijkheden nemen en dreigt van school te worden gestuurd, Renata spijbelt en werkt liever 's nachts in het café om geld te verdienen voor haar gescheiden moeder, en Anicka en Nikola maken er een potje van in het Griekse hotel Memphis Beach waar ze stage lopen en van de barse eigenaar de vloeren moeten dweilen. Ze groeien op in het Tsjechische grensplaatsje Varnsdorf met niet al te beste perspectieven. De zelfstandigheid lonkt, maar echt klaar voor dat volwassen leven zijn ze nog niet. De levendige montage weerspiegelt de rusteloosheid en het gebrek aan richting van deze adolescenten, die allen op een keerpunt in hun leven staan. De hoofdpersonen van elk van de drie hoofdstukken worden op hun meest kwetsbare momenten gefilmd. Ook hun gesprekken zijn opvallend naturel vastgelegd. De kijker zit er, met de makers, bovenop en middenin.