Om het project van de Drieklovendam te kunnen voltooien, moeten tussen 1994 en 2009 meer dan een miljoen bewoners rond de rivier de Yangtze verhuizen. Iedereen die onder de kritieke grens van 135 meter boven de waterlijn woont, moet daar weg. Boerin en sinaasappelplukker Bing’ai weigert, ze wil gewoon dicht bij haar akker blijven wonen om haar eigen groente te kunnen verbouwen. Waarom zou ze ergens anders weer opnieuw moeten beginnen?
In een periode van tien jaar volgt regisseur Yan Feng het gezin van Bing’ai in hun strijd tegen onvermurwbare ambtenaren en bureaucratische functionarissen. Dat levert kleurrijke beelden op van verhitte bijeenkomsten op het dorpsplein tot het dagelijks werk op de akker, tegen de achtergrond van het imponerende berglandschap.
Het jarenlange gevecht om de gedwongen verhuizing brengt Bing’ai en haar man ook weer nader tot elkaar. In gesprekken met de filmmaker vertelt de vastberaden boerin verrassend openhartig over ontberingen uit het verleden, haar huwelijksleven en haar dromen voor de toekomst.