My Family Is a Circus
Tijdens een laatste schooldag zeggen Romy’s vriendinnen hun klasgenootje officieel vaarwel. Romy reist met haar broertje en ouders naar een pretpark in Frankrijk, waar ze de hele zomer zullen optreden. Ze zijn circusartiesten zonder tent – zo’n tent is namelijk hartstikke duur, legt ze uit in de voice-over.
Tussen de dagelijkse optredens door maakt Romy huiswerkopdrachten en traint ze met haar familie aan nieuwe acrobatische nummers. En dat is echt niet altijd even leuk. In hun vrije tijd spelen Romy en haar broer in de rivier, of in het pretpark wanneer het gesloten is.
Tijdens vertraagd afgespeelde opnamen van mooie optredens leest Romy de brieven voor die ze naar haar klasgenoten stuurt. Hoe leuk zou het zijn als ze allemaal bij haar waren om samen te spelen? Deze hardwerkende jongedame vertelt ook over de voor- en nadelen van haar bijzondere bestaan als zesde generatie circusartiest. Zij en haar broer weten het zeker: als ze later groot zijn, hebben ze een enorm circus met veel acrobaten, clowns, dieren én een circustent.